FB: Ce distribuim dimineața, la prânz și seara

O analiză puțin mai neobișnuită despre distribuirea materialelor pe Facebook.

Aspectul social este de multe ori neglijat atunci când administratorii distribuie materiale pe FB. Unii uită că materialele distribuite de ei sunt destinate oamenilor, iar oamenii au diverse stări de dispoziție pe parcursul unei zile. Aici intervine viziunea ta – capacitatea ta de a percepe profilul fanilor tăi. Cine sunt ei, ce vârste au, ce preocupări au, muncesc, studiază, când sunt ocupați în timpul zilei, când au timp liber, când sunt acasă și când sunt în mișcare?

Iau ca exemplu:  profilul 20-40 de ani, care merge la muncă cu sau fără voia lui/ei – life happens. 🙂

Atât dimineața – între orele 7-9, dar și seara – între 17-19, mulți sunt de obicei în mișcare și accesează Facebook de pe dispozitivele mobile: smartphone, tabletă.

Dimineața suntem mai mereu pe fugă: mâncăm pe fugă, siesta o facem pe fugă, alergăm după autobuz/taxi – înjurăm pe fugă, citim pe fugă. Da, chiar și newsfeed-ul îl citim pe fugă, nu avem timp de povești lungi – sărim peste ele, citim mesaje scurte, mai aruncăm câte o privire pe poze, mai dăm un like/share dacă ne-au descrețit frunțile. Dimineața avem mai multă energie la dispoziție, suntem „fast and furious”, dar vrem versiunea scurtă, fără abureli.

La prânz suntem la birou (between tasks) putem să fim loviți cu ceva tare, controversat. Avem toți dracii deja pregătiți de la ultima sarcină pe care șeful ne-a aruncat-o cu prioritate zero peste celelalte X sarcini cu prioritate zero. Se cere o pauză, pentru evitarea atacurilor cerebrale. Deci, Facebook. 🙂

Seara suntem obosiți, vrem ceva care să ne calmeze, suntem dispuși să citim mai mult decât o frază. Seara vrem să știm viitorul, că e vorba de mâine, că e vorba de anul viitor, nu contează. Vrem să citim despre… schimbare?

Sunt multe de luat în calcul, dar am observat că mulți nu fac o concordanță între tipul de material și ora la care îl distribuie. Unii distribuie documentare dimineața și se întreabă de ce nu au feedback. Ei bine nimeni nu se uită dimineața la documentare, distribuie ceva care poate fi citit/văzut în câteva secunde. Încearcă! 🙂

Lasă un răspuns